Constructorii sunt pregătiți să înceapă lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, un proiect greu, finanțat prin PNRR, care presupune inclusiv construcția a două tuneluri unidirecționale până în 2026.
Autorizația de construire pentru prima secțiune (E1) a acestui lot a fost emisă, iar acum constructorii sunt mobilizați în șantier cu 112 muncitori și 116 utilaje, din care o parte sunt pregătite pentru începerea lucrărilor la tunelul cu două galerii în lungime de 2,13 km.
În maximum două săptămâni, constructorul va trimite și varianta finală a proiectului tehnic pentru secțiunea cu tuneluri (E2), ceea ce va permite emiterea autorizației de construire și pentru acesta.
Practic, această abordare etapizată permite pregătirea accesului spre secțiunea cu tuneluri, abordarea eficientă a fluxurilor tehnologice și implicit respectarea termenelor asumate prin PNRR.
Prim-ministrul Marcel Ciolacu s-a aflat în vizită la autostrada Lugoj-Deva și a caracterizat tronsonul blocat pe această autostradă, dintre Margina și Holdea, de mai bine de zece ani, drept o rușine națională.
„Cred că este una dintre cele mai mari rușini ale României acest tronson de segment de aproape zece kilometri. O întreagă poveste. După zece ani de zile, în sfârșit, se lucrează la acest tronson care a creat un calvar pentru toți șoferii”, a spus premierul la fața locului.
La rândul său, ministrul Sorin Grindeanu consideră că tronsonul de autostradă dintre Margina și Holdea ar putea fi finalizat înainte de sfârșitul anului 2026: „Termenul dat din PNRR este finalul anului 2026. Eu cred că acest termen va fi devansat. În niciun caz nu se va trece peste acest termen limită. Odată finalizată această lucrare, urmează să se circule de la Boița până la Nădlac fără întrerupere”.
Porţiunea de tuneluri dintre Margina și Holdea, de pe A1 Lugoj – Deva, este în întârziere majoră și sunt puține șanse, potrivit specialiștilor, să fie gata la timp, experţii în infrastructură luând în considerare faptul că această lucrare s-ar putea prelungi până în 2027, ceea ce ar însemna pierderea banilor europeni din PNRR.
După ce va fi realizat și acest tronson, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostrada de la Nădlac până dincolo de Sibiu, dar și spre Târgu Mureș și Cluj Napoca.