Te-ai gândit cum ar fi să fii la propriu cu capul în nori? Sau cum ar fi să conduci pe o șosea spectaculoasă îmbinată cu peisaje pitorești? Ei bine, țara noastră are de oferit trei astfel de drumuri (celelalte două fiind Transalpina și Transrarăul), iar Transfăgărășanul este unul dintre ele și este considerat cel mai spectaculos.
Transfăgărășanul este un drum de 151 de kilometri ce leagă Muntenia cu Transilvania, străbătând Munții Făgăraș, cei mai înalți din România. A fost construit între anii 1970-1974, la dispoziția lui Nicolae Ceaușescu. Drumul ajunge în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea la altitudinea de 2.042 de metri și se situează pe locul doi ca altitudine în clasamentul șoselelor alpine din țară după Transalpina, din Munții Parâng. În partea nordică a drumului, Transfăgărășanul trece prin rezervația naturală Golul Alpin al Munțiilor Făgăraș între Podragu-Suru și Valea Băii, pe lângă lacul glaciar Bâlea, după care urmează o coborâre abruptă în serpentine, străbătând căldarea glaciară, pe o lungime de 13 km. Apoi, drumul trece prin apropierea cascadei Bâlea – o cascadă în trepte de 68 de metri, cea mai mare de acest fel din România, aflată la altitudinea de aproximativ 1.230 de metri ̶ , ajungând apoi la cabana Bâlea Cascadă.
Transfăgărășanul se deschide circulației publice de regulă în iulie, în funcție de nivelul zăpezii. Pe lângă peisajele superbe pe care le străbate, este un traseu ideal pentru cei pasionați de șofat și pentru motocicliști. Serpentinele fac condusul o provocare, dar și o plăcere. Anual, traseul este străbătut de grupuri de motocicliști și de pasionați auto. De asemenea, au loc diverse filmări pentru clipuri auto și încercări de doborâre a recordului de viteză de către piloți de curse din toată lumea. În 2009, Jeremy Clarckson, prezentatorul emisiunii „Top Gear UK”, a exclamat, într-un episod: „Acesta este cel mai bun drum din lume!”.