Licitația pentru construirea Centurii Vest Timișoara a avut un debut plin de provocări, cu contestații depuse chiar înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor. Firma ARL Cluj (Strabag) a fost printre primii contestatari, aceeași companie care a mai ridicat semne de întrebare la licitația pentru finalizarea celei de-a treia descărcări de pe Autostrada Vestului către Timișoara, la Sânandrei.
În ciuda contestației, Consiliul National de Soluționare a Contestațiilor a respins argumentele ARL Cluj, permițând astfel continuarea procedurii. Astfel, din cele inițial 5 oferte, au rămas în cursa pentru contractul de aproximativ 2 miliarde de lei cinci concurenți.
Competitorii care au depus oferte sunt:
Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj (România);
Asocierea Concelex – X-Way Infrastructure-Retter Project Management – Automagistral -Pivden (România – Ucraina);
Asocierea Drumuri și Poduri Banat – Maxagro Center – OPR Asfalt – Obras Publicas y Regadios SA – Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi-Autotehnorom – SC CML RO (România – Spania);
Nurol Insaat Ve Ticaret Anonim SirketiN (Turcia);
Asocierea Precon Transilvania SRL – Selina – Ilgaz Construction -IBB-HIB România – BOG’ART (România).
Traseul Centurii Vest Timișoara va avea o lungime de aproape 14 km, intersectând teritoriile administrative ale localitaților Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român. Drumul va porni din viitoarea descărcare a Autostrăzii de la Sânandrei, va trece peste șoselele care leagă Timișoara de Săcălaz și Becicherecu Mic (DN6) și se va conecta cu Centura Sud în zona cartierului Freidorf, după intersecția cu drumul spre Utvin.
Documentația pentru licitație include o modelare 3D a traseului, oferind o imagine detaliată a lucrării de infrastructură ce va completa inelul de centură din jurul Timișoarei. Centura va include 4 noduri rutiere și 10 poduri și pasaje, printre care doua pasaje peste liniile de tren CFR cu lungimi considerabile. Cel mai lung pasaj, proiectat la kilometrul 3, va avea o lungime de 779 de metri și va fi ridicat peste linia de tren CFR 218, cu 19 deschideri a câte 40 de metri fiecare.
Valoarea contractului se situează între 1.695.891.211,40 și 1.999.824.574,50 lei, fără TVA, iar durata estimată a execuției lucrării este de 2 ani și jumătate de la momentul ordinului de începere a lucrărilor, incluzând atât faza de proiectare cât și execuția.
Această investiție substanțială în infrastructură va avea un impact semnificativ asupra circulației din zonă, îmbunătățind conexiunile rutiere și fluidizând traficul, ceea ce va aduce beneficii economice și sociale atât locuitorilor din Timișoara și împrejurimi, cât și călătorilor care tranzitează regiunea.