Consiliul Local Timișoara a aprobat miercuri 11 martie,tarifele pentru curățenie stradală și deszăpezire.
Potrivit deciziei, pentru 1.000 de metri pătrați măturați mecanizat municipalitatea va plăti aproximativ 34 de lei. Pentru gestionarea unei tone de deșeuri colectate din coșurile stradale, primăria va achita suma de 3.740 de lei.
Consilierul liberal Dan Diaconu a cerut lămuriri despre modul în care au fost calculate taxele, susținând că prețul este mult prea mare.
“Tariful de colectare a deșeurilor din coșurile stradale așezate pe căile publice, este un tarif pe tonă sau e altfel calculat? N-am înțeles din table. V-aș spune, totuși, și, de asemenea, v-aș ruga să încercați să recalculați acest tarif, pentru că el este de 8 până la 9 ori mai mare decât în alte orașe din România. Ceva nu e în regulă la această sumă. Poate este un alt ordin de mărime. 3.740 nu poate să fie. Tarifele pentru aceste activități sunt în jur de 400 de lei”, a precizat Dan Diaconu.
La rândul său, șefa Serviciul Managementul Deseurilor și Salubrizare, Camelia Bobei, a spus că tariful reclamat de Dan Diaconu va fi reanalizat după ce noua societate de salubritate a municipalității își va începe activitatea.
“Într-adevăr, tariful 3.700 pe tonă va fi reanalizat după o perioadă de activitate a societății. Să vă spun de ce este 3.740. A fost tariful făcut de consultantul pe care l-am avut pentru studiul de oportunitate și caietul de sarcini pentru procedura de licitație prin concesiune. El, când a trebuit să ne facă tarifele, a trebuit să folosească deja ordinul 640 și pe piață nu exista cu ce să compari, cu ce să faci acest tarif. El l-a făcut la acest preț și cu acest preț a mers și cu Bratner”, a explicat Camelia Bobei.