Traseul noului sector de autostradă din vestul României, numit și Autostrada cu tuneluri, a fost conturat în teren, după ce în ultimele zile constructorii au defrișat și decopertat zona celor două viitoare mari ecoducte.Constructorii celor nouă kilometri rămași neexecutați din Autostrada Lugoj – Deva au revenit pe șantier în zona Holdea, din Hunedoara, unde vor fi construite cele două tuneluri ale autostrăzii din vestul României.
Lucrările pregătitoare pe sectorul tunelurilor au început la mijlocul lunii aprilie 2024, la scurt timp după ce antreprenorul a primit autorizația de construcție.Constructorul are la dispoziție 34 de luni să termine Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lotul 2 ( Km 27+620 – Km 56+220), Secțiunea E și finalizarea Secțiunea D – Etapa 1. Astfel, finalizarea lucrărilor este așteptată în 2026.
„Obiectivul proiectului este reprezentat de construirea a construirea a 9,13 km de autostradă, două tuneluri, două pasaje, trei viaducte și un centru de întreținere și coordonare. Valoarea totală a proiectului este de 2.205.014.636 lei, din care valoarea fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență este 909.885.900 lei, contribuția publică națională este de 943.079.870 lei, iar TVA aferent reprezintă 352.048.866 lei”, informa Ministerul Transporturilor.
Autostrada Lugoj – Deva are 100 de kilometri traversează județele Timiș și Hunedoara, din vestul României.
A fost proiectată în anii 2000 o regiune de șes și de câmpie, astfel că în mod normal nu ar fi trebuit să ridice mari probleme de proiectare și execuție.
Însă terenul instabil în anumite porțiuni și sectoarele care traversează arii protejate, incluse pe lista siturilor Natura 2000, au impus construcția unor ecoducte și lucrări, condiționate de mai multe avize din partea statului român.