Câte parcări subterane și supraterane vor fi realizate în municipiul Arad în anul 2024? Niciuna, dacă e să ne luăm după sumele prevăzute în bugetul local al Aradului, după studiile și proiectele realizate pe temă, după planurile și anunțurile oficialilor locali, după ritmul în care se realizează lucrările noi în oraş. Aradul va rămâne cu câte parcări are în acest moment în zona centrală a municipiului. În fapt, va rămâne cu câte parcări are în acest moment în oraş, în condiţiile în care în bugetul municipiului Arad nu am găsit nici măcar o menţiune legată de parcări noi în cartiere.
Există în tot bugetul local al Municipiului Arad pe anul 2024 doar 7 referiri la parcări. Doar 4 dintre acestea au legătură directă cu parcările. Este vorba fie de parcările despre care se vorbeşte de prea mulţi ani deja, fără ca acestea să depăşească stadiul de studii de fezabilitate actualizate şi reactualizate sau licitaţii ratate, fie de proiecte de parcări anunţate deja, în ultimii ani, dar pentru care nu s-au mai făcut de atunci alţi paşi.
În bugetul municipiului Arad pe anul în curs există poziţii referitoare la deja mult prea mediatizata parcare subterană din Piaţa Avram Iancu, la parcarea anunţată şi ea de câţiva ani buni de pe strada Vârful cu Dor, la parcarea etajată despre care s-a vorbit în ultimul an, cea care ar urma să ia locul fostului sediu al Gospodăririi Comunale, în gangul de pe Bulevardul Revoluţiei.
Mai există referiri şi la o nouă parcare despre care nu ştim să vă spunem mai nimic, parcarea de pe strada Crişan, dar pentru care sunt trecute în buget sume mici care pot acoperi maxim un studiu subțire de fezabilitate.
Singura investiție dintre cele șapte amintite în buget care are șanse să fie finalizată în acest an nu are legătură cu realizarea de parcări noi, ci cu monitorizarea celor vechi și cu transformarea digitală a serviciului public de parcare la nivelul Municipiului Arad. E singura dintre investiţii care are alocaţi bani europeni.