Fabrica de vagoane marfă din Arad, parte a Greenbrier, compania americană care controlează Astra Rail Industries, îşi închide porţile. Din totalul de 776 de angajați vor fi afectați de procedura concedierii colective un total de 699 de salariați. Procedura concedierii colective va demara la sfârșitul lunii iunie.
Procedura de concediere colectivă a fost anunțată, luni, 7 aprilie, la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Arad.
„Datorită provocărilor dificile și accelerate de pe piața locală, compania Greenbrier România intenționează să își înceteze operațiunile de producție, desfășurate la fabrica din Arad. Această decizie a fost influențată de mai mulți factori, printre care presiunile tot mai puternice de la nivelul industriei de profil, costurile operaționale în creștere prin comparație cu celelalte fabrici, dar și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de mediul urban”, se arată în comunicatul Greenbrier.
Grupul american mai are fabrici la Caracal și Drobeta-Turnu Severin, care își vor continua producția. Greenbrier a asigurat că vor fi onorate comenzile existente din aceste două locaţii, iar strategiile de achiziţii şi logistică vor fi ajustate în funcţie de necesităţi.
Potrivit acestuia, la fabrica din Arad lucrau cei mai buni specialiști în sudură ai firmei, o parte dintre ei urmând, probabil, să fie angajați la fabrica Astra Vagoane Călători, care produce tramvaiele Imperio. Astra Rail Industries este unul dintre cei mai mare jucători de pe piaţa românească de material rulant. Potrivit ultimelor date pe 2023, compania şi-a majorat cu 12% numărul angajaţilor la aproape 2.300 de salariaţi, iar businessul din 2023 crescuse cu 50% la 1,2 miliarde de lei.
Astra Rail Industries este unul dintre cei mai mare jucători de pe piaţa românească de material rulant. Potrivit ultimelor date pe 2023, compania şi-a majorat cu 12% numărul angajaţilor la aproape 2.300 de salariaţi, iar businessul din 2023 crescuse cu 50% la 1,2 miliarde de lei.