Unicul raliu din țara noastră dedicat automobilelor istorice pe zăpadă, a revenit în acest an cu cea de-a 8-a ediție, competiția desfășurându-se în perioada 19-21 ianuarie a.c. Probele speciale alese de organizatorii raliului au fost identice cu cele din edițiile precedente, singura excepție fiind dată de revenirea în program a specialei „Halom” parcursă dus-întors.
Condițiile de desfășurare au fost optime, au spus organizatorii, fiind prezent un strat consistent de zăpadă dar mai ales de gheață, aspecte ce au lipsit cu desăvârșire la ediția precedentă, desfășurată din forțe majore pe macadam și alocuri gheață. Acum însă condițiile au fost excelente, singurul minus fiind lista destul de mică a echipajelor înscrise. Dacă până acum organizatorul Aspromeca era nevoit să-și ia „inima-n dinți” pentru a refuza înscrierea anumitor echipaje datorită faptului că se depășea limita maximă de automobile permise la start, anul acesta lista de înscrieri a numărat 23 de echipaje din Franța, Belgia, Cehia, Germania, Elveția și România.
Romania Historic Winter Rally a deschis nu doar sezonul de raliuri din țara noastră, ci și sezonul competițional 2024. Deși în titlu se arăta că la start va fi prezent un vicecampion mondial, țara noastră a fost reprezentată de un tânăr echipaj brașovean, care la finele anului trecut a obținut titlul remarcabil de campioni europeni la juniori. Norbert și Francesca Maior au fost la startul raliulu, la bordul unui Subaru Impreza, în vreme ce al doilea echipaj care a reprezentat tricolorul românesc, a fost format din Cătălin-Cedric Ghigea și Călin Fărăgău
(Toyota Celica GT-4) – campionii en-titre ai raliurilor pentru vehicule istorice.
François Delecour – triplu campion absolut al României în perioada 2012-2014 – a fost prezent la startul de vineri, însă nu la volan, ci în dreapta fiului său Eliott. Așchia n-a sărit departe de trunchi iar tânărul francez îi calcă pe urme tatălui, demonstrând în cele două apariții de până acum ,în cadrul Campionatului Național de Raliuri al României, că în pofida vârstei de doar 16 ani poate fi foarte rapid. Cei doi au concurat cu un model Dacia Logan de cupă, în cadrul unei inițiative dedicate juniorilor. Paul Chabloz cu Philippe Escobar (BMW 325 iX) – câștigătorii ediției precedente, Laurent Battut cu Valérie Dumont (Toyota Celica GT-4 ST165) – învingătorii ediției cu numărul 2, organizate în 2018, precum și Patrick Ferrier, câștigătorul primei ediții organizate de cluburile Aspromeca, Rival Racing și Auto Crono, care va fi secondat de această dată de Régis Pomares, la bordul aceluiași Citroën AX 4×4 Proto Turbo. De altfel, dintre toți concurenții din acest an, Ferrier împreună cu frații Paul și Pierre Chabloz, sunt singurii ce au bifat cel mai mare număr de participări în Romania Historic Winter Rally, fiecare cu câte o singură absență în cele 8 ediții.