Pentru că Ministerul Transporturilor nu mai are fonduri bănești pentru modernizarea stațiilor CFR Oravița și Anina, șansa modernizării lor ar putea să fie administrațiile locale.
Stațiile CFR Oravița și Anina, punctele limită ale traseului montan cunoscut sub numele de „Semeringul Bănățean”, două dintre cele mai vizitate gări din Caraș-Severin, ar putea ajunge, în condițiile în care administrațiile locale ar investi în modernizarea lor, la strălucirea de altădată.
„Nu are forță CFR-ul în acest moment să facă aceste lucrări și am promovat un cadru legal și, deja s-a început, și multe localități au cerut să poată să ia aceste clădiri autoritățile locale. Primăria din Anina poate să vină să ceară de la CFR, și va primi cu titlu gratuit această gară, cu o singură condiție: undeva, într-un colț, să poată să-și mai desfășoare, să poată să mai existe specificul CFR, adică să poată să vândă, informații CFR, restul poate să fie folosită oricum își dorește acea autoritate locală care vine și investește”, a spus ministrul Sorin Grindeanu într-o înregistrare audio la Radio Reșița.
Gara Anina
Gara Oravița
Ambele clădiri ale celor două stații CFR sunt monumente istorice, iar autoritățile locale din Oravița și Anina au trimis, încă de anul trecut, adrese la Ministerul Transporturilor pentru preluarea celor două stații CFR.