Timișoara și Oradea au fost sâmbătă scena unui adevărat haos feroviar, după ce o locomotivă defectă a companiei Transferoviar Grup a blocat traficul pe secția Timișoara-Oradea. Incidentul a afectat atât trenurile de marfă, cât și cele de călători, provocând întârzieri de zeci de minute și nemulțumirea pasagerilor.
Locomotiva trenului de marfă nr. 66765 s-a defectat între stațiile Șag și Vinga, blocând linia și obligând trenul Interregio nr. 1537 să aștepte mai bine de o oră în stația CF Vinga. Trenul Interregio pe relația Curtici-Timișoara Nord a fost, de asemenea, afectat, sosind în stația Șag cu întârzieri de aproape 30 de minute.
În total, trenul IR 1537 a ajuns la destinație cu 32 de minute întârziere, iar trenul IR 377 a acumulat o întârziere de 27 de minute, potrivit datelor publice ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Secția Timișoara Nord-Oradea este neelectrificată pe majoritatea tronsonului și folosește locomotive diesel, ceea ce a făcut ca incidentul să aibă efecte serioase asupra traficului feroviar.
Și Oltenia a fost afectată de probleme similare: între stațiile Valea Sadulu-Meri și Lainici-Pietrele Albe, o șină ruptă a obligat trenul Regio 2089 să circule pilotat cu doar 5 km/oră, după ce personalul de la Linii a intervenit cu întârziere.
Pasagerii au resimțit efectele acestor incidente: întârzieri semnificative, nervi întinși la maximum și lipsa informațiilor clare pe parcursul orelor de așteptare. În condițiile în care infrastructura feroviară românească se dovedește încă vulnerabilă la probleme tehnice, mulți se întreabă când vor fi prevenite astfel de blocaje care paralizează transportul.