Lucrările pentru Drumul de Legătură dintre Timișoara și Autostrada A1 vor fi reluate în mod oficial, marcând un pas important în îmbunătățirea conectivității rutiere din vestul României. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara a anunțat marți că Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj, parte a grupului Strabag, a câștigat licitația pentru contractul de proiectare și execuție al acestui proiect strategic, cu o valoare totală de peste 235 de milioane de lei, fără TVA. Conform termenilor contractului, ARL Cluj va avea la dispoziție 12 luni pentru a finaliza atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor, oferind în același timp o perioadă de garanție de până la 84 de luni pentru calitatea lucrărilor realizate. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 20 august, iar terenul destinat continuării proiectului a fost predat oficial constructorului în aceeași zi.
Drumul de legătură, cu o lungime de aproximativ 10,25 km, va avea un profil de Drum Expres, conceput pentru a facilita traficul între Autostrada A1 și DN 69, asigurând astfel o legătură directă între Timișoara și Arad. Proiectul include construirea a două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere, toate cu scopul de a îmbunătăți fluiditatea traficului și de a reduce timpii de deplasare. Secțiunea carosabilă va fi formată din patru benzi de circulație, câte două pe sens, separate printr-un spațiu median de 1,5 metri, destinat separatorului de sens.
Reluarea lucrărilor vine după o serie de contestări și dispute juridice. În februarie 2024, Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj a contestat inițial rezultatul licitației la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, ceea ce a dus la o nouă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. Aceste demersuri au întârziat reluarea lucrărilor, însă acum proiectul este pregătit să fie finalizat în termenii stabiliți.
Este de menționat că la momentul rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%. Continuarea lucrărilor sub noua conducere a ARL Cluj are rolul de a accelera finalizarea proiectului, esențial pentru decongestionarea traficului din zonă și pentru sprijinirea mobilității economice regionale.
Drumul de legătură va juca un rol crucial în rețeaua rutieră TEN-T, contribuind la creșterea competitivității economice a regiunii prin îmbunătățirea condițiilor de transport pentru mărfuri și pasageri, dar și la reducerea emisiilor de noxe prin eliminarea blocajelor și scurtarea timpilor de transport.