Odată cu începerea şcolii, traficul rutier din Lugoj va fi bulversat şi de startul lucrărilor la Podul de Fier din Lugoj, care va bloca astfel jumătate din oraş.Lucrările vor începe cu pilonul central al podului, care are 122 de ani și care trebuie izolat, pentru a se vedea starea de uzură reală a părții aflate în apă.
În 1982, când podul a ieșit din garanție, firma constructoare austriacă s-a oferit să facă reparațiile capitale. În lipsa valutei necesare, s-au făcut reparații de circumstanță. Apoi, în 2009, s-a făcut doar sablarea și vopsirea părții superioare. Ceea ce se face acum va fi prima reparație cu adevărat importantă după inaugurarea podului în 1902.
Podul de Fier, simbol arhitectonic al Lugojului, are o lungime de 69,5 metri, o lățime de 11,5 metri, un pilon central și două deschideri.
Proiectul de reabilitare a Podului de Fier beneficiază o finanțare de aproape 17 milioane de lei, oferită prin Programul Național ”Anghel Saligny”. Proiectul prevede și o rezervă de fonduri în cazul în care va trebui refăcută pila sau piciorul podului.
Proiectul prevede reabilitarea integrală cu păstrarea structurii actuale de metal – cerință impusă de Direcția Județeană de Cultură, refacerea vămilor, înlocuirea tablierului metalic, verificarea tuturor niturilor și înlocuirea celor necorespunzătoare din punct de vedere al siguranței. La solicitarea Direcției ABA Banat, se va face dotarea nivelului apei cu instrumente de monitorizare permanentă, care vor înlocui vechea scăriță gradată și vor transmite în timp real datele către Apele Române.
Vor fi amenajate vămile, atât în partea superioară, cât și subsolurile lor și toată structura de rezistență, la solicitarea Direcției de Monumente.