Începute în 2017, lucrările la noua magistrală feroviară din vestul României au acumulat întârzieri. Un raport al CFR arată cum au avansat lucrările pe cei 141 de kilometri și când ar putea fi finalizate.Lucrările la magistrala feroviară Simeria-Arad (Km 614), în lungime de 141 de kilometri, au început din 2017. Calea ferată pe care trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră a fost împărțită în patru tronsoane, care traversează valea Mureșului, în județele Hunedoara și Arad.
În 2017, la semnarea contractelor între compania de stat Căile Ferate Române (CFR) și constructorii sectoarelor feroviare, CFR anunța că durata de execuție a investițiilor va fi de trei ani, la care se va adăuga o perioadă de garanție de 2 ani.Lucrurile nu au stat așa cum prevedeau autoritățile statului român. Constructorii au acumulat întârzieri repetate la derularea investițiilor, iar în prezent niciunul dintre tronsoanele feroviare de pe valea Mureșului nu este finalizat.
Abia la sfârșitul anului 2025, trenurile vor putea circula pe întregul traseu din magistrala feroviară Simeria-Arad, potrivit celor mai optimiste estimări ale CFR.Un raport publicat Căile Ferate Române (CFR) cu privire la stadiul execuției lucrărilor pe magistrala feroviară Simeria-Arad arată, totuși, că unul dintre tronsoane ar putea fi finalizat în toamna anului 2024.
Celelalte trei au termenul estimat de finalizare în anul 2025. Potrivit raportului CFR, stadiul lucrărilor la magistrala din vestul României se prezintă astfel:Pe subtronsonul 2a Km 614 – Bârzava, din județul Arad, în lungime de 42 de kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 94 la sută.Contractul cu Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales a fost semnat în mai 2017, șantierul a fost deschis în iulie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2024. Valoarea lucrărilor se ridică la aproximativ două miliarde de lei, fără TVA.