Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat că are de gând să interzică o metodă de predare foarte des întâlnită în școli: scrisul după dictare sau copierea lecțiilor din manuale. El consideră că această practică nu îi ajută pe elevi să învețe mai bine și nici să dezvolte abilități utile în viața de zi cu zi.
„Când stai în bancă și scrii ce spune profesorul sau doar copiezi din manual, nu înveți cu adevărat. Este o metodă care mai mult încurcă decât ajută. Elevii nu reușesc să-și dezvolte competențe reale, cum ar fi gândirea critică, lucrul practic sau înțelegerea valorilor. Școala nu ar trebui să fie doar despre memorare sau scris mecanic. Trebuie să-i ajutăm pe copii să înțeleagă ce învață, să fie curioși și să-și dezvolte abilități utile în viața de zi cu zi,” a declarat ministrul.
Daniel David spune că metodele de predare ar trebui să se schimbe pentru ca școala să devină mai relevantă pentru elevi. În loc să se bazeze pe dictare sau copiere, profesorii ar trebui să găsească alte metode prin care să-i implice activ pe copii, cum ar fi discuțiile, proiectele practice sau lucrul în echipă. Daniel David a precizat că este în căutarea unor soluții pentru a elimina această practică din școli. Totuși, el nu a oferit încă detalii despre cum ar putea fi pusă în aplicare această schimbare.
Profesorii și părinții ar putea fi consultați în perioada următoare pentru a găsi cele mai bune metode de predare, care să le ofere elevilor o educație mai modernă și mai utilă. Deși nu a fost luată nicio decizie concretă, ministrul consideră că această schimbare este necesară pentru a îmbunătăți sistemul de educație.