Mașinile de teren ARO au fost cândva considerate perla industriei auto românești. Primul model a fost produs la începutul anilor 1970, după care, în 2006 producția a fost sistată. Însă, moștenirea constructorului auto român dăinuie și astăzi.
Un model ARO 240 modificat de francezi a participat la faimoasă cursă de raliuri Paris-Dakar. În mare parte mașinile de teren mergeau la export sau alimentau parcul auto al instituțiilor statului comunist, de la armată și întreprinderi până la C.A.P-uri. Prea puține modele au ajuns în proprietatea oamenilor de rând. ARO a fost o mașină destinată ștabilor din partidul stat.După șase ani de cercetare, primul model ARO 240 ieșea pe poarta uzinei Câmpulung Muscel. A fost prezentat pentru prima dată la expoziția EREN 1969 din București (Expoziția Realizărilor Economiei Naționale). Ulterior, a ARO a devenit un simbol al vechiului regim, potrivit ,,Asociației Redescoperă Istoria”.
Prin intermediul companiei ARO France, mașina de teren a fost inclusă pentru prima dată în campionatele de raliuri în 1982, cu echipajul format din Gerrard Sarrazin și Cristian Avril. Francezii au înlocuit propulsorul standard cu un motor V8 „Barracuda Kozvorth” cu o capacitate cilindrică de 5,6 litiri care dezvolta până la 300 de CP.Motorul V8 echipa și bolizii din Formula1. Pentru transmisie, francezii au ales o cutie automată, iar punțile le-au înlocuit cu cele luate de pe modele britanice Land Rover.Rezervorul era unul uriaș, de 300 de litri. După modificările operate de francezi, ARO atingea chiar și 250 de km/h. Sarrazin s-a prezentat la Raliul Islandei și la Raliul Faraonilor, un concurs desfășurat prin Deșertul Sahara, cu un model ARO 242.
În 1983, Sarrazin s-a clasat pe prima treaptă a podiumului la Raliul Tunisiei. Vânzările au explodat după ce ARO s-a prezentat în competițiile internaționale. Între anii 1984-1985 constructorul român a exportat doar în Franța peste 4.500 de unități.
Tot între anii 1984-1985, ARO France a participat cu două echipaje la concursul Paris-Dakar, dar, din păcate de fiecare dată echipajele au abandonat competiția din cauza problemelor tehnice. Sarrazin a participat în 1983 la „Raliul Faraonilor” cu model 24 echipat cu un propulsor Reanult de 2,5 l și 83 de cai putere capabil să dezvolte o viteză maximă de 120 de km/h.