Proiectul a fost finanțat în cadrul Programului Operațional Regional – Diversificarea economiilor locale prin dezvoltarea durabilă a turismului / SUERD (Regiunea Dunării) – Investiții în infrastructura din turism.Construit în urmă cu aproape 160 de ani, podul intrase într-o fază vizibilă de degradare, dar a fost salvat în urma investițiilor realizate cu fonduri europene.5,5 milioane de lei au fost investiți în monumentul istoric care, la vremea construcției sale, era considerat singurul pod în curbă din Europa.
„Podul a fost construit în perioada austro-ungară. Făcea legătura între zona de pavilioane, zona hotelieră din acea perioadă, și partea de băi, unde se făceau tratamentele, băile termale. Pe lângă o cale de legătură, a fost, de fapt, și un monument istoric, pentru că la momentul construirii a fost o operă de artă, un unicat. Este singurul pod din Europa construit în boltă și în arc
Nu se știa ce este în interiorul podului, structura de rezistență dacă mai ține, nu mai ține, traficul s-a îngreunat între timp. El a fost inițial un pod pe care se trecea cu caleașcă, cu cai, pietonal. În perioada actuală circulăm pe el cu mașini și chiar cu autocamioane.Era primordial să se facă o consolidare a lui. Într-adevăr a fost o mare provocare pentru proiectanți și specialiști. Ministerul Culturii a ținut ca acest obiectiv să rămână obiectiv istoric, toate detaliile să fie scoase la vedere și să nu se intre în partea exterioară cu elemente de consolidare”, a spus Ionuț Guran, constructorul care s-a ocupat de proiect.