Nici nu i s-a uscat bine pe obrăjori rujul Maiei Sandu, de care s-a atârnat ca un breloc taman când președinta Moldovei captase atenția întregii Europe, oferindu-i acesteia un premiu pe care, de fapt, nu se știe cine-l oferă, că saltimbancul nr. 1 de la circul de stat camuflat în primărie a sărit de la trapezul european direct în curtea unor timișoreni terorizați de vecinii de la alt etaj și de la altă etnie. Ce dacă teroarea și necazurile sunt vechi de ani de zile, anii ăia nu erau în campanie, așa că neasemuitul interpret al „Iorgovanului, frumoasă floare” a scos acum taragotul electoral și s-a pus pe doinit cu atâta dor și jale, că până și Achim Nica de-ar fi fost în imobil și-ar fi schimbat, lăcrimând, situația locativă. Problema e că tot plonjând pentru public, de la trapez la paralelogram, de la gospel la horă și de la clape la drâmbă, artistul emerit a-nceput să aibă scăpări. Și-uite așa i-a scăpat din vedere că, de câțiva ani, primul lucru pe care-l văd nou-născuții veniți pe lume la cea mai mare maternitate din vestul țării e un tavan ce stă să cadă peste ei și peste gravidele ce intră-n travaliu o dată cu tencuiala coșcovită de pe pereți. Dar poate că nu e o scăpare, poate că e un calcul electoral simplu ca „Iorgovanul”. Căci orice candidat oploșit „Unde cântă colțul ierbii / Și vin la izvoare cerbii” știe că prematurii nu votează imaturii, nu-i așa?