Documente ținute la secret, privind chestiuni grave la Pasajul Solventul, au fost constatate în teren încă de la turnarea fundației de beton pe care se împinge chesonul și agregatele aferente. La Pasajul Solventul există probleme structurale grave, iar constructorii care au atras atenția celor din Primăria Timișoara, au fost eliminați din echipa de lucru. Ulterior, a apărut o plângere chiar în atenția Direcției Naționale Anticorupție.
Lucrarea complexă cu cheson subteran de la Pasajul Solventul este locul unde după alunecarea de teren, alte tragedii și accidente se pot întâmpla. Despre aceste lucruri se știa demult, cum de altfel a recunoscut chiar viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău.
Cea mai mare problemă, care a avut ca rezultat surparea dar care ar putea cauza și alte incidente, unele chiar de mari proporții, este nerespectarea grosimii și a compoziției plafonului de beton, turnat pe pământ, pe care se sprijină întreaga greutate a chesonului și a agregatelor. Acesta are deja fisuri și crăpături majore, iar muncitorilor le este frică să mai intre la lucru la pasajul subteran. Vizavi de aceste aspecte se autosesizează Inspectoratul în Construcții și Inspectoratul de Muncă.
Fisurile din fundație sunt mari și nu doar una, ci pe toată suprafața pe care se lucrează cu structura grea a chesonului și a utilajelor de săpat și împingere. Lucrul este vizibil cu ochiul liber dar a și fost măsurat de fostul șef de șantier.
După ce terenul a început să se surpe sub șinele de cale ferată, pe 26 ianuarie 2025, incidentul ar fi rămas ascuns, dacă timișorenii nu ar fi trimis poze și filmări presei locale. Totul a fost confirmat de specialiștii feroviari de la CNCFR SA – SRCF Timișoara.
Pe 29 ianuarie s-a trecut la rezolvarea situației, mai bine zis o improvizație, prin umplerea cu pământ și pietriș tasat a craterului. Viceprimarul Ruben Lațcău a spus că problema a fost depășită rapid și că există soluții în cazul în care probleme similare vor mai apărea pe viitor.