Consilierii județeni au aprobat, în ședința de joi, 27 iunie, un proiect de hotărâre ce prevede o serie de modificări la partea administrativă de la Aeroportul Arad. Mai exact, anumite birouri au fost desființate, iar alte servicii au fost reorganizate.
Reorganizarea vine ca o cerință la nivel național, prin care se urmărește reducerea personalului în mai multe instituții ale statului. Dacă la unele, reorganizarea a putut fi realizată exact conform cerințelor, la aeroporturi s-au întâmpinat probleme. Reorganizare nu s-a întâmplat așa cum se cerea din partea Guvernului, întrucât se contrazicea cu o altă lege, cea prin care se obțin acreditările de funcționare în cazul aeroporturilor.
Astfel, în urma unui memorandum trimis de asociația care reprezintă toate aeroporturile la nivel național, s-a reușit exceptarea de la lege în cazul anumitor posturi, inclusiv în cazul Aeroportului Arad.
Președintele Consiliului Județean Iustin Cionca, instituție în a cărei subordonare se află aeroportul, a explicat pentru Special Arad:
„Au dreptul să facă un memorandum, dacă ei consideră că sunt scutiți de anumite aspecte. E vorba de restructurare. E o lege care ne-a cerut să reducem numărul de șefi, iar la Aeroport tot am întârziat pentru că ei au cerut de la bun început să facă o excepție. Am făcut și la Evidența Populației la fel, singura problemă a fost că nu am mai putut să ținem 2 șefi serviciu. Dar nu am ce face, că așa cere legea. La aeroporturi însă, în ce sens au dreptate: dacă legea le spune că trebuie să ai un responsabil cu anumite lucruri, nu poate să vină o altă lege care să spună desființează-i postul. Ordonanța care s-a dat a fost făcută pe genunchi. Repede, repede, să tăiem din posturi, fără să gândească aprofundat. La început au vrut să transfere Evidența Populației ca serviciu în cadrul Consiliului Județean și până la urmă s-a dovedit că nu se poate, că trebuie să-și păstreze personalitatea juridică. Deci lucrurile nu merg așa de simplu. Acum am închis cu legea asta, au fost ultimele două. Din punctul nostru de vedere, ne-am făcut treaba. Că la Asistență Socială, bibliotecă și personalul propriu și celelalte toate le-am făcut”.
Vicepreședintele Răzvan Cadar a declarat și dumnealui că pentru a putea avea acreditarea de Aeroport Internațional, Aeroportul Arad ,la fel ca celelalte aeroporturi din țară , trebuie să respecte reglementările europene:
„La memorandum, directorii de aeroporturi au făcut un memorandum către asociație cum că restructurarea le-ar afecta buna funcționare, adică la numărul de pompieri, la numărul de oameni care fac de la handing, ticketing și tot ce ține… Nu s-ar încadra pe schemă. Atunci prin asociația tuturor aeroporturilor din România au depus un memorandum, au mers la Minister și au demonstrat și li s-a acceptat să fie exceptați cu privire la restructurarea care era impusă de lege. Ei au o reglementare europeană, au acreditări. Ei nu ar mai fi putut funcționa. Când vin aceia și le dă autorizația și îi acreditează că pot face zboruri internaționale, ei cer un număr de atâtea utilaje, mașini, oameni și au o organigramă stabilită”.