În perioada 17-20 septembrie 2024, Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) găzduiește prima ediție a Școlii germane de toamnă, un eveniment educațional și cultural dedicat studenților din România, Serbia și Ungaria. Organizată în colaborare cu Serviciul German de Schimb Academic (DAAD), această inițiativă are ca temă principală perioada comunistă, oferind tinerilor participanți oportunitatea de a aprofunda acest subiect în limba germană.
Evenimentul se desfășoară pe parcursul a patru zile, având deschiderea oficială pe 17 septembrie, la ora 10:00, în Sala Polivalentă a Bibliotecii Universității Politehnica Timișoara. La ceremonie au participat cadre didactice și experți în istorie, printre care și Istvan Deak, specialist în istoria comunismului, care a susținut o prezentare despre regimurile comuniste din Europa de Est. Evenimentul a fost inaugurat de lect. univ. dr. Ana-Maria Dascălu-Romițan, reprezentanta Facultății de Științe ale Comunicării, care a subliniat importanța unei astfel de inițiative pentru dezvoltarea tinerilor cercetători și a relațiilor culturale între țările implicate.
Scopul Școlii germane de toamnă este de a oferi studenților o platformă pentru schimb de idei și cunoștințe, încurajând dialogul intercultural și academic. Pe parcursul evenimentului, participanții vor avea ocazia să asiste la prelegeri susținute de profesori și experți internaționali, să ia parte la ateliere de lucru și dezbateri, toate axate pe tema comunismului și impactul acestuia asupra țărilor din Europa Centrală și de Est.
Școala germană de toamnă reprezintă nu doar un proiect educațional, ci și un pas important în consolidarea relațiilor academice dintre România și țările vecine. Prin implicarea Serviciului German de Schimb Academic (DAAD), evenimentul capătă o dimensiune internațională, contribuind la creșterea vizibilității Universității Politehnica Timișoara pe scena educațională europeană.
Participanții vor avea ocazia să își dezvolte abilitățile lingvistice în limba germană și să exploreze în profunzime o temă de mare relevanță istorică, în cadrul unui mediu academic deschis și colaborativ.