După patru ani de la întocmirea Studiului de Fezabilitate pentru podul din Gavojdia, autoritățile lansează licitația pentru demolarea acestuia și construirea unui pod nou. Podul actual, cu o vechime de 85 de ani, asigură legătura între cele două părți ale localității, unind malurile pârâului Spaia, și facilitează conexiunea cu Lugoj, Jena și Știuca.
Construit în jurul anului 1935 din cărămidă, podul are o lungime de aproape 25 de metri și este un simbol al trecutului multicultural al regiunii Banatului. Acesta reflectă lucrările edilitare din zonă și peisajul specific satului bănățean prin materialitatea și aspectul său distinctiv.
Încă din 2020, mai multe organizații nonguvernamentale, printre care Asociația Prin Banat și OAR Filiala Timiș, susținute de Muzeul de Istorie din Lugoj, au solicitat Direcției Județene pentru Cultură Timiș clasarea în regim de urgență a podurilor din Gavojdia, Tapia și Parța. Aceștia considerau aceste construcții ca fiind relevante pentru patrimoniul cultural și istoric al zonei. Cu toate acestea, demersul lor nu a avut succes, iar Consiliul Județean Timiș a decis să procedeze cu demolarea podului din Gavojdia.
Conform expertizei tehnice, podul existent nu mai satisface cerințele actuale de trafic și de siguranță, fiind necesară înlocuirea sa cu un pod nou din beton armat. Podul actual, construit din zidărie de cărămidă cu două deschideri bolțite de câte 6 metri, are o lungime totală de 24,50 metri și o lățime utilă între parapeți de doar 6 metri.
„Este absolut necesară și urgentă demolarea și refacerea podului pentru asigurarea continuității circulației rutiere și pietonale”, se arată în documentația ce însoțește anunțul de licitație din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Prin realizarea unui pod nou, se va îmbunătăți considerabil starea tehnică a infrastructurii și implicit confortul și siguranța circulației. De asemenea, se vor ameliora condițiile de mediu prin reducerea noxelor eliminate în atmosferă și a zgomotului produs de circulația autovehiculelor, precum și a cheltuielilor de exploatare suportate de participanții la trafic.
Valoarea estimată a contractului pentru demolarea podului vechi și construirea celui nou este de 2.328.877 lei fără TVA. Firmele interesate își pot depune ofertele până pe 19 august.