România se menţine în top 3 pieţe cu cea mai rapidă creştere a vânzărilor de biciclete din Europa în ultimii trei ani, atât pe zona de produse pentru copii, cât şi pentru adulţi, în special al bicicletelor electrice, arată datele colectate de Decathlon, cel mai mare retailer european de articole sportive.
Segmentul bicicletelor pentru copii rămâne cel mai important la numărul de unităţi vândute, dar din perspectiva cifrei de afaceri piaţa este echilibrată între bicicletele pentru copii şi cele pentru adulţi.
Aproape 1 din 3 biciclete vândute de Decathlon ajunge la un client din Bucureşti – Ilfov, regiune care generează cea mai mare parte din vânzări. Capitala este urmată de Timişoara, Cluj, Braşov şi Constanţa.
Aproape 40% din gama de biciclete Decathlon este produsă la Timişoara, într-una dintre cele mai mari fabrici din Europa de Est, unde se asamblează, în medie, 4.000 de biciclete zilnic pentru întreaga reţea europeană.
Deşi MTB-urile domină încă preferinţele românilor, tot mai mulţi clienţi se orientează către biciclete de şosea, gravel şi, mai ales, electrice. Segmentul bicicletelor electrice a înregistrat o creştere de peste 40% faţă de anul anterior, după ce, în urmă cu doi ani, vânzările s-au dublat.
La prima achiziţie, românii investesc, în medie, între 1.000 şi 1.200 lei pentru o bicicletă de copii, iar în cazul modelelor premium din aluminiu, suma poate ajunge la 2.000 lei.