Furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune au obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor, înainte de încheierea unui contract, o fişă de sinteză în care sunt inserate cele mai importante informaţii despre serviciile oferite, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Potrivit arbitrului pieţei locale de telecomunicaţii, fişa de sinteză are un format clar, standardizat şi uşor de înţeles, pentru a permite utilizatorilor să compare mai uşor ofertele de pe piaţă şi să ia decizii informate. Documentul trebuie oferit pe un suport durabil (hârtie sau PDF, transmis prin e-mail) sau într-un format care poate fi accesat şi descărcat cu uşurinţă.
De asemenea, în cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizaţii non-profit se pot adresa mediatorilor autorizaţi sau instanţelor de judecată.
ANCOM poate oferi consiliere, dar nu are atribuţii cu privire la sancţionarea furnizorilor în astfel de situaţii, precizează instituţia de reglementare.