Potrivit Inspectoratului Școlar Timiș, luni dimineața, sună primul clopoțel pentru aproximativ 110.000 de elevi din județ. Rețeaua școlară este formată din 226 unități de învățământ cu personalitate juridică, cu patru mai puțin decât în anul școlar 2024-2025. Asta pentru că au fost comasate sau desființate câteva școli și grădinițe, ca urmare a măsurilor luate de Guvern. Din cele 226 de unități, 193 sunt unități de învățământ de stat și 33 sunt unități de învățământ particulare.
La fel ca în anii precedenți, din cauza lipsei de spațiu, peste 6.000 de elevi din județul Timiș vor fi nevoiți să vină la cursuri în două schimburi sau să învețe în containere.
De asemenea, Inspectoratul Școlar Timiș informează că s-au realizat și se desfășoară în continuare peste 90 de lucrări majore în unitățile de învățământ, majoritatea în Timișoara, Lugoj și comunele periurbane din apropierea Timișoarei.
În această toamnă, noul an școlar începe cu o serie de nemulțumiri din partea cadrelor didactice, din cauza „legii Bolojan”. Prin urmare, în numeroase unități de învățământ nu vor fi organizate festivități de deschidere, în semn de protest.
Mai mult, trei mari federații sindicale din învățământ organizează luni un miting în Piața Victoriei, urmat de un marș până la Palatul Cotroceni, protestând față de Legea 141/2025 și cerând demisia ministrului Educației.
Chiar dacă sindicatele din România nu sunt unite și au mari probleme în organizarea unor proteste independente de factorul politic, protestele declanșate sunt justificate. Reforma în învățământ nu înseamnă numai modificarea normei didactice de la 18 la 20 de ore pe săptămână, ci ar trebui să însemne reforma manualelor școlare, reforma pregătirii profesorilor, reforma dintre școală și familie.
Exigența în educație este foarte necesară, iar viitorul societății românești depinde foarte mult de succesul reformei din învățământ. Pregătirea unui elev sau a unui student pentru integrarea socială este criteriul de bază al unei școli moderne.
Grevele în învățământ pot crea haos, mai ales dacă au în spate partide politice.
Schimbările din învățământ trebuie făcute, chiar dacă mulți profesori opun rezistență schimbărilor. La fel este situația și cu elevii și studenții. Reforma burselor a fost și va rămâne un deziderat permanent.
Școala are nevoie de profesori bine pregătiți , care, la rândul lor să formeze elevi capabili să facă față provocărilor sociale, politice și tehnologice ale lumii de azi.
Școala nu are nevoie de greve. Calitatea educației nu se îmbunătățește prin grevele profesorilor sau ale elevilor.
Porțile școlilor nu trebuie să fie închise niciodată.