De la podiumurile internaționale la piața de vechituri din Mehala: Dinu Bodiciu, unul dintre cei mai cunoscuți designeri români la nivel global, revine acasă cu un proiect care schimbă regulile modei. În premieră națională, artistul organizează un fashion show inedit în cadrul Rod Festival, inspirat din viața cotidiană și din obiectele redescoperite în târgurile de vechituri.
Timișoara devine scena unei povești de modă cu totul aparte. Într-un oraș în care tradiția și modernitatea se împletesc constant, Dinu Bodiciu alege să aducă în prim-plan nu luxul, nu strălucirea superficială, ci frumusețea ascunsă în lucrurile aparent uitate. În cadrul taberei de creație multidisciplinară Asfalt Talcioc, el își asumă rolul de artist rezident chiar în piața de vechituri din Mehala – un loc pe care îl consideră „laboratorul” său de inspirație.
„Moda, în 2025, nu mai poate fi doar despre aparență. Trebuie să fie etică, responsabilă, să pună întrebări. Nu avem nevoie de zeci de haine, ci de povești purtabile. Iar piețele de vechituri sunt un tezaur de astfel de povești”, spune Bodiciu, care frecventează constant târgurile din Mehala și Flavia.
De la Lady Gaga la Mehala
Puțini știu că Dinu Bodiciu, cel care astăzi predă la Facultatea de Design din Timișoara, a fost odată invitat să îmbrace unele dintre cele mai mari vedete internaționale. În 2011, Lady Gaga a purtat un costum creat de el – un sacou și pantaloni roșii, devenit rapid iconic. Acea apariție l-a propulsat în atenția lumii modei, dar Bodiciu a ales să rămână fidel rădăcinilor și unei practici creative care nu se lasă sedusă de superficialitate.
„Pentru mine, moda nu este doar o industrie. E un dialog între trecut și prezent, între ceea ce uităm și ceea ce putem reinventa”, afirmă designerul.
„Balkan Baroque”: între croșeturi și treninguri
Noua sa colecție, Balkan Baroque, surprinde această filosofie. Ea juxtapune două lumi opuse: croșeturile de mână, încărcate de tradiție și valoare culturală, și hainele sport moderne, simboluri ale fast-fashion-ului globalizat. Din întâlnirea dintre aceste universuri se nasc piese care poartă amprenta locului, dar și o critică subtilă la adresa consumerismului.
Croșeturile evocă răbdarea și migala femeilor care le-au lucrat, timp și memorie înnădite în firele de bumbac. În contrast, treningurile din fibre sintetice, produse în masă, vorbesc despre uniformizarea globală și despre pierderea identității locale. Prin această alăturare, Bodiciu nu doar creează haine, ci ridică întrebări: ce alegem să purtăm și de ce?
Timișoara – scena unei revoluții discrete
Prezența lui Dinu Bodiciu în piața de vechituri din Mehala este mai mult decât o alegere artistică. Este o declarație. Un mesaj către public că moda nu trebuie privită de la distanță, prin vitrine lucioase sau podiumuri inaccesibile, ci trăită în spațiul comunității, acolo unde oamenii își dau mâna, negociază, schimbă povești și obiecte.
Fashion show-ul pe care îl pregătește la Rod Festival promite să fie mai mult decât un eveniment cultural. Va fi o experiență de reîntoarcere la esență, un dialog între generații, între glamour și autentic, între trecutul uitat al obiectelor și viitorul sustenabil al modei.
„Nu îmbrăcăm doar corpuri. Îmbrăcăm mentalități. Și dacă vrem o lume mai bună, trebuie să începem cu felul în care alegem să ne prezentăm în ea”, concluzionează Bodiciu.