Trendyol, platforma turcească de e-commerce care și-a făcut intrarea în România în 2024, a devenit în mai puțin de un an unul dintre cei mai vizibili jucători de pe piață.
Cu peste 1,3 milioane de clienți activi și 13 milioane de produse vândute local, România a fost aleasă drept cea mai importantă piață din Europa Centrală și de Est. Poate pentru că Trendyol a observat rapid un nivel înalt de adoptare al pieței încă din primul său an, sau poate pentru că comportamentul consumatorului român arată multă deschidere către canale online, ceea ce facilitează intrarea unui jucător internațional digital‑native.
În perioada premergătoare ofertelor de Black Friday, Trendyol a derulat una dintre cele mai ample campanii integrate de pe piață:
- Bannere stradale în București, ce afișau reduceri de până la 70%
- Campanii cu influenceri de top: Smiley, Gina Pistol, Theo Rose
- Spot video cu peste 560.000 de vizualizări pe YouTube în doar 12 zile
Astfel, o explorare excelentă a tuturor canalelor online și offline de promovare.
Roweb Media a analizat perioada 30 octombrie – 10 noiembrie 2025 pentru toate brandurile din portofoliu care au derulat campanii de Black Friday, ajungând la descoperirea unei creșteri abrupte a competiției în licitațiile media din România.
- În industria fashion, CPC-ul a crescut cu 52%, CPM-ul cu 78%, iar rata de conversie a scăzut cu 33%
- În industria beauty, CPC-ul a crescut cu 23%, CPM-ul cu 41%, iar rata de conversie a scăzut cu 17%
„Această presiune a determinat inclusiv unii retaileri să oprească complet campaniile de Black Friday, pentru că nu mai puteau susține costurile în licitații”, notează Sorin Trifu.
Singurul retailer local care a reușit să concureze vizibil cu „efectul Trendyol” a fost eMAG, care a investit masiv în conținut video și influencer marketing. Campania lor de Black Friday a generat peste 650.000 de vizualizări în 8 zile și a fost susținută de un live de 12 ore cu influencerul Selly, marcând un record de vânzări la nivel național.



















