Industria auto întră întra criză completă. Ca urmare acestui fapt, peste tot au început restructurări, închideri de spații de producție, dar și a celor din domeniile conexe.
Reducerile de personal au și au altă sursă, care se cheamă I.A., dar în principal scăderea producție a determinat reducerea de numărului de personal.
Avertismentul vine în momentul în care Comisia Europeană se pregăteşte ca, pe 10 decembrie, să răspundă solicitărilor industriei — inclusiv celor venite din partea Valeo — de a reconsidera obiectivul de a interzice vânzarea motoarelor termice începând din 2035 şi de a introduce reguli mai stricte privind conţinutul de producţie europeană în automobile.
Asociaţia Clepa, care reprezintă furnizorii europeni de componente auto, avertizează că până la 350.000 de locuri de muncă ar putea dispărea până în 2030 dacă Uniunea nu intervine.
Criza a lovit inclusiv firmele din Timișoara producătoare de echipamente, piese de schimb și IT. Deocamdată numărul de șomeri din industria auto timișoreană nu a fost făcut public.



















