„Plouă pe etajul 4 de câteva luni și nici acum nu au remediat, finisajele interioare mi se par low cost și sunt realizate de zilieri, partea smart a apartamentului reprezintă o alarmă de pe Aliexpress ce se găsește cu 400 de lei, iar <<protecția>> împotriva inundațiilor este de fapt un senzor de apă ce pornește alarma, iar izolarea fonică eu, personal mi-am făcut-o singur; doar materialele m-au costat în jur de 8.000 de lei pentru circa 50 mp. Înainte să am izolarea, auzeam cum tușește vecinul, parcă era cu mine în pat! În prima lună când m-am mutat am făcut cunoștință cu o bătrânică, care tocmai venise din Germania și voia să-și petreacă bătrânețea în România. În timp ce semna contractul la notar, cei de la Vivalia nu i-au permis fratelui ei să stea cu ea, iar pentru că prețul era în euro, iar euro a crescut foarte mult, nu s-a mai încadrat la TVA redus de 5%, având doar promisiunea de vânzare-cumpărare, fiind obligată să plătească TVA de 19%. A trebuit să se împrumute 14.000 de euro ca să plătească apartamentul. Mi-a povestit că vrea să-l vândă, ca să se întoarcă înapoi în Germania’’, ne spune Mihai, proprietarul unui apartament din complexul Vivalia V5.
Dhamany este o companie fondată in anul 2011, care oferă servicii integrate de administrație; această companie se ocupă și de administrația complexului Vivalia, administrație care, după părerea multor proprietari și chiriași, pare a fi incompetentă.
„Sunt probleme care nici acum nu au fost rezolvate, într-adevăr materiale de proastă calitate. Iar manoperele au fost foarte slabe calitativ la V4, avem infiltrații pe care constructorul și administrația refuză să le rezolve. Gândiți-vă că blocul încă este racordat la curentul electric de șantier, nu la puterea prevazută în proiect!
De un an se tărăgănează să tragă cablu și să pună contorul conform proiectului, însă nu au respectat proiectul tehnic și ni s-a ars un convertizor de la desfumare, care nu funcționează momentan.
Fațada se decojește la 4 ani de la darea în folosință, la V5 începe să se vadă exact cum a început la V4, aceeași calitate proastă! Prețurile sunt date doar de zonă, iar marketingul celor de la vânzări e înșelător. Nouă ni s-a spus, când am făcut precontract, că vom avea o terasă pe bloc de 200 de metri pătrați, unde putem amenaja loc de joacă. Apoi au zis că vor face un parc de 2.000 de metri pătrați pentru agrement și chiar ne-au întrebat de ceva idei de amenajare a acelui parc. Nu s-a făcut nimic, sunt niște mincinoși.
Ne-au arătat machete false despre proiect, la V4 avem alarmă antiefracție, detecție incendiu, detecție inundație… Acest sistem spun ei că e smart și nici un apartament nu a primit manual de utilizare, iar modelul de interfon montat este unul scos din uz, atât de vechi, că nu se mai găsesc nici piese de schimb! Au montat stația de încărcare electrică între două locuri de parcare, conform proiectului. După ce și-au dat seama că nu pot vinde locurile de parcare de lângă stație, au pus stația în altă parte, fără să mai facă dispoziție de șantier, cum ar fi trebuit, conform legislației, iar în locul stației a rămas cablu tras în camera tehnică, pe care s-a scurs apa pe un convertizor de la desfumare și acum a rămas stricată.
Cu stația aia de încărcare e altă minciună. Cică vom primi carduri de utilizatori și putem încărca de pe card. Or, ca să primim carduri, trebuie să montăm noi, ca asociație, un modul de vreo 800 de euro și să folosim un soft de evidență. Plus că nu este nici măcar contorizată cu contor separat, să calculăm consumul. Ca să vă dați seama ce marketing înșelător! Te fac să crezi că se rezolvă, ca să le trimiți e-mail pe o adresă, iar după o lună îți răspund, ca să trimiți e-mail pe altă adresă, din diferite motive și așa nu mai rezolvă, trecând termenul de garanție. La Vivalia, la oricare dintre blocuri, se potrivește zicala aceea: <<Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul!>>”, ne spune Liviu Vela, președintele asociației Vivalia.
„Sunt niște oameni de o calitate îndoielnică acolo, nu înțeleg de unde apare roz situația la Vivalia… Șterg comentarii la postări, și-au umflat artificial recenziile pe Google, au făcut și alte profile/conturi, numai manevre, asta îi caracterizează… În contract, la notar, au cerut să li se plătească, de către fiecare cumpărător în parte, impozitul plătit de ei către primărie pentru apartamente pentru anul când am cumpărat. Penibil!” , ne spune un alt proprietar al unui imobil din complexul Vivalia.
Mai mulți proprietari ne-au relatat că întreg complexul imobiliar Vivalia din Timișoara se confruntă cu numeroase probleme. Proprietarii se confruntă cu o realitate dezamăgitoare, în ceea ce privește calitatea construcției, implementarea facilităților promise și transparența în relația cu dezvoltatorul.
Am încercat să îl contactăm pe domnul Victor Chebeleu, CEO Vivalia, el fiind dezvoltatorul imobiliar al complexului. Într-un târziu ne-a răspuns, dar în momentul în care am dorit să îi cerem punctul de vedere cu privire la problemele pe care le au proprietarii și chiriașii din complexul construit de el, ne-a răspuns că nu mai are timp și că nu poate să vorbească.
Prima poză este făcută în parcarea subterană a blocului Vivalia V4, parcarea fiind inundată, după cum se observă. Iar poza cu gunoiul plin este făcută în așa-numitul „parc” comun al blocurilor V4 și V5, unde se vede clar cum pubelele cu gunoaie sunt pline și este multă mizerie în jur.
