Potrivit unui comunicat public al Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” SA, Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră.
Acest obiectiv este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale ale municipiilor Reșița și Timișoara, consiliile județene Caraș-Severin, Timiș și CNCF CFR SA.
Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate în cadrul Studiului de Fezabilitate pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, pe cele două tronsoane, astfel:
►Componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA.;
►Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA..
Pentru atingerea parametrilor tehnici prevăzuți în studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane sunt:
►Componenta A: tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, aflat pe raza județului Timiș:
– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h;
– modernizarea a 9 stații/ halte/puncte de mișcare;
– reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe.
►Componentei B: tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin:
– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h;
– modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare;
– reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.
Termenul de realizare a investițiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.
Suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentaţiilor și derularea procedurilor de achiziţii publice va fi asigurat de reprezentanții CFR SA și, ulterior, personalul calificat de aici va participa la supervizarea/monitorizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane.