Municipalitatea timișoreană extinde proiectul benzilor dedicate pentru transportul public și pe bulevardul Take Ionescu, după ce o măsură similară a fost implementată în zona Pieței Badea Cârțan. Spre deosebire de acel tronson, unde experimentul a fost controversat, noua arteră permite mai ușor astfel de intervenții, datorită configurației rutiere mai favorabile.
Noua reorganizare presupune modificări importante ale infrastructurii: dispariția a 50 de locuri de parcare, relocarea unor treceri de pietoni, introducerea de benzi de preselecție și instalarea unor semafoare speciale care vor oferi prioritate mijloacelor de transport în comun.
Conform Primăriei Timișoara, lucrările vor începe săptămâna viitoare și vizează mai multe intersecții de pe bulevardul Take Ionescu. Scopul principal este reducerea timpilor de așteptare pentru autobuzele care deservesc zona și fluidizarea transportului în comun pentru cei aproximativ 14.000 de pasageri care circulă zilnic pe acest traseu.
Viceprimarul Ruben Lațcău a subliniat că în multe zone ale orașului autobuzele sunt blocate în trafic, fiind obligate să folosească aceleași benzi ca autoturismele. Aceste întârzieri prelungesc călătoriile și reduc atractivitatea transportului public. Noile benzi de preselecție vor permite autobuzelor să evite cozile și să plece din intersecții cu câteva secunde înainte de restul traficului, grație semaforizării dedicate. Măsura ar trebui să reducă semnificativ timpii de așteptare, fără a diminua capacitatea de circulație generală, care va rămâne de două benzi pe sens.
Pe segmentul Punctele Cardinale – Piața V. Economu, circulă mai multe linii importante, precum L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11. Pentru acestea, vor fi implementate benzi dedicate și semafoare cu prioritate în intersecțiile cu Piața I.I.C. Brătianu, Str. Aurel Popovici, Str. Dimitrie Gusti și Piața Badea Cârțan.
Modificările vor include și relocarea trecerilor de pietoni din intersecțiile cu străzile Popovici și Gusti, precum și eliminarea a 50 de locuri de parcare: 32 între str. Popovici și Punctele Cardinale (latura nordică), 16 între str. Filipescu și str. Popovici (latura nordică), și 2 pe latura sudică, pentru a permite mutarea unei treceri de pietoni.
Lucrările vor fi demarate de echipele Societății Drumuri Municipale (SDM) și vor începe cu relocarea trecerilor și semaforizării în zonele vizate, marcând prima etapă a proiectului.