Una cele mai vechi căi ferate din România a devenit o junglă. Pe ea urmau să circule „trenurile zăpezii” spre stațiunile montane din Valea Jiului.
Vegetația luxuriantă și rugina au cuprins calea ferată Petroșani – Lupeni din Hunedoara, una dintre cele mai vechi linii feroviare ale României, închisă circulației trenurilor de persoane din 2016.Unii localnici cred că ruta feroviară ar fi putut aduce turiști în stațiunea montană Straja, învecinată municipiului Lupeni, însă a rămas dezafectată.
Calea ferată Petroșani – Lupeni a fost inaugurată în anul 1892 și se număra printre puținele căi ferate din România care treceau prin centrul unui oraș,Lupeni(20.000 de locuitori). La construcția sa, era privită ca o mare realizare, fiind necesară pentru transportul cărbunilor de la minele deschise la sfârșitul secolului al XIX-lea.
Calea ferată Petroșani Lupeni a mai fost folosită pentru transportul călătorilor până în 2016.În anii următori, trenurile de marfă au circulat tot mai rar pe ea. În cele două gări din Lupeni, una aflată în centrul vechi al orașului, iar cealaltă în zona Bărbăteni la ieșirea din Lupeni spre Uricani, trenurile nu au mai ajuns.
În ultimii ani, drumurile spre stațiunea montană Straja și spre Pasul Vulcan fost modernizate, însă orașele de la poalele lor au rămas fără transport pe calea ferată.Dintre cele șase orașe din Valea Jiului, doar Petroșani mai este traversat de o cale ferată pe care circulă trenurile de călători, magistrala care leagă Ardealul de Oltenia, prin Defileul Jiului.
Foto:Iosif Bodo