Încă un pas important pentru viitoarea Centură de Vest de la Timișoara, la al treilea tronson de drum din mult așteptatul proiect de infrastructură care, o dată ce va fi complet, va însemna scoaterea traficului geru din oraș.
Cum Primăria Timișoara și Consiliul Județean nu au putut ceda la o înțelegere pentru a prelua acest proiect de la CNAIR să-l implementeze împreună pentru a grăbi lucrurile, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la luat în grija Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care, iată, l-a adus în faza solicitării Acordului de Mediu. Cu Studiul de Fezabilitate încheiat și avizul de Mediu aprobat, Varianta de Ocolire Vest Timișoara poate intra în licitație pentru găsirea unui constructor.
A fost stabilit de multă vreme și din 4 variante studiate a fost aleasă cea de aproape 14 kilometri lungime, care va avea 4 noduri rutiere și 10 poduri și pasaje.
„Punctul de început al obiectivului „Varianta ocolitoare Timișoara Vest”, reprezentată cu roșu, se desprinde din Centura existentă, are orientare spre sud-est, fiind în prelungirea centurii existente pe partea de nord pe circa 1 km, după care printr-o curbă cu raza mare schimbă orientarea traseului către sud. La km 3+380 traversează calea ferată 218 Timișoara – Arad și la km 4+860 traversează atât drumul național 6, cât și calea ferată 133 Ronaț Triaj – Cenad aflată în paralel cu drumul național, ce va fi proiectat pentru viteza de proiectare de 120 km/h.
În continuare, traseul se desfășoară într-o zonă plată, la circă 600 m în paralel cu o linie electrică de 220kV, traversează pârâul Beregsău la km 7+795 al variantei și, printr-un pasaj comun, traversează în zona km 9+950 drumul național 59A (km DN 59A 6+200) si calea ferată 100 Timișoara – Jimbolia, aflată la circa 400m sud față de drumul național, după care variantă se îndreaptă spre Canalul Bega.
La circa 200 m după traversarea Canalului Bega, varianta are punct final km 0 al variantei de ocolire Timișoara Sud„, se arată în documentația Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere privind impactul asupra mediului, depus la Agenția de Protecția Mediului Timiș.