De curând, Primăria Municipiului Timișoara a lansat digitalizarea pentru cetățeni. Prin aceasta, fiecare timișorean, indiferent de vârstă și competențe digitale, are posibilitatea să-și creeze un cont unic, prin intermediul căruia poate accesa peste 300 de cereri și servicii pe care le gestionează instituția, de la plata taxelor și impozitelor, la depunerea certificatului de urbanism sau acte pentru indemnizația copilului, fără a mai veni la ghișeu. Contul poate fi creat accesând adresa cont.primariatm.ro.
Primăria Timișoara a lansat serviciile digitale în cadrul unui eveniment public care a avut loc la Cinema „Timiș”, în prezența oficialităților municipale și a unor specialiști IT.
„Fiecare timișorean își poate crea o identitate digitală unică recunoscută la nivel național (ROeID), prin intermediul căreia poate accesa serviciile oferite de Primărie și își poate gestiona dosarul unic personal. Serviciul ROeID este făcut să garanteze într-un mod sigur identitatea digitală a persoanei care interacționează cu Primăria și să înlocuiască validarea identității care până acum se făcea la ghișeu de către funcționari”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara.
Investiția a fost realizată prin fonduri europene pe care Primăria Timișoara le-a accesat pentru digitalizare. Municipalitatea a obținut o finanțare de aproape 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției.