De miercuri, 11 iunie, s-a deschis un sector de 7,6 kilometri de linie modernizată din zona localității Belinț. Gara din acest sat va fi demolată și construită de la zero, cu „un design nou ș modern”, iar tot aici continuă și alte lucrări.De vineri, 13 iunie, constructorul FCC Construccion va mai da în folosință încă un segment modernizat, situat între stația Chizătău și pod Bega, pe o distanță de 1,7 km (km 533+400 și 535+100).
Licitațiile pentru proiectarea și execuțai lucrărilor au fost lansate în octombrie 2020 și iunie 2021. Din cauza contestațiilor, însă, contractele pentru trei loturi au fost semnate în noiembrie 2022, iar pentru ultimul – de abia în decembrie 2023.
Potrivit contractului de finanțare semnat de CFR, valoarea totală a proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad” este de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde provin din partea Uniunii Europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Termenul maxim de implementare este 31 decembrie 2026, însă acest ar putea fi prelungit.