Renault se angajează să respecte noile norme europene stricte privind emisiile de CO2, dar avertizează că ideea combinarii emisiilor între constructorii auto ar putea slăbi industria auto europeană.
Uniunea Europeană a redus în mod semnificativ plafonul privind emisiile de CO2 ale automobilelor, de la 1 ianuarie 2025, astfel încât cel puţin o cincime din toate vânzările majorităţii producătorilor de automobile trebuie să fie modele electrice pentru a evita amenzi consistente.
Producătorii auto cu vânzări reduse de modele electrice pot să îşi „combine” emisiile cu ale constructorilor lideri pe segmentul vehiculelor electrice, prin achiziţionarea de credite de emisii. Această practică permite reducerea mediei emisiilor poluante ale unui producător şi evitarea unor amenzi care ar putea ajunge la sute de milioane de euro, oferind astfel o soluţie alternativă pentru conformarea la noile reglementări europene.
Renault a declarat că este prea devreme să decidă dacă va combina emisiile, dar a subliniat că această practică dăunează sectorului auto. În schimb, grupul francez a cerut autorităţilor de la Bruxelles să relaxeze reglementările privind emisiile.