Ministerul Educației și Cercetării, în parteneriat cu Universitatea din București, Casa Corpului Didactic București și Colegiul Național „Grigore Moisil”, a organizat vineri, 10 octombrie 2025, evenimentul oficial de lansare în România a raportului OECD „Teaching Compass”.
Raportul, elaborat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), propune un cadru internațional de orientare destinat sprijinirii profesorilor și viitorilor profesori, oferind repere pentru formarea și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, precum și pentru adaptarea politicilor educaționale la nevoile fiecărei țări.
Documentul este conceput ca o adevărată „busolă” educațională, un instrument flexibil menit să ghideze reformele și strategiile educaționale, având ca scop final consolidarea rolului profesorului în societatea contemporană.
Profesorul – „arhitect al viitorului”
Tema centrală a intervențiilor din cadrul evenimentului a vizat relevanța raportului pentru sistemul educațional românesc, în special din perspectiva formării continue a cadrelor didactice și a adaptării conținuturilor predate la clasă la noile cerințe sociale și tehnologice. Participanții au subliniat importanța redefinirii rolului profesorului drept „arhitect al viitorului”, un facilitator al învățării și un model pentru elevi într-o lume aflată în continuă schimbare.
Eveniment găzduit de Universitatea din București
Lansarea a avut loc în Sala Senatului – Rectorat, la Universitatea din București, în prezența cadrelor didactice, elevilor, studenților, experților educaționali și reprezentanților mediului academic și ai societății civile.
Evenimentul a fost deschis de Prof. univ. dr. Romiță Iucu (Universitatea din București), Bogdan Cristescu (director al Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare – Ministerul Educației și Cercetării) și Miho Taguma, Senior Policy Analyst & Project Manager în cadrul OECD, care a participat online.
📘 Lansarea raportului „Teaching Compass” marchează un nou pas în alinierea sistemului educațional românesc la standardele internaționale, promovând inovația pedagogică, colaborarea între profesori și politici educaționale centrate pe viitorul elevului.