Apple Inc. se pregăteşte pentru o mişcare strategică fără precedent: intrarea pe piaţa laptopurilor low-cost, un segment dominat de Chromebookuri şi PC-uri Windows de bază, raportează Mark Gurman de la Bloomberg. Această mişcare reprezintă o schimbare radicală pentru compania cunoscută istoric pentru concentrarea pe dispozitive premium cu marje de profit ridicate.
Potrivit lui Gurman, decizia vine ca răspuns la ameninţarea tot mai mare din partea Chromebook-urilor (care rulează sistemul de operare Google) şi pentru a atrage clienţii Windows nemulţumiţi.
Noul dispozitiv, cu numele de cod J700, este destinat studenţilor, companiilor şi utilizatorilor ocazionali care navighează pe web sau editează documente. Apple vizează, de asemenea, potenţialii cumpărători de iPad care ar prefera experienţa unui laptop tradiţional.
Pentru a atinge un preţ de vânzare „mult sub 1.000 de dolari”, Apple va folosi componente mai puţin avansate. Mark Gurman detaliază că laptopul se va baza pe un procesor de iPhone – o premieră pentru linia Mac – şi un ecran LCD de gamă inferioară. Ecranul va fi, de asemenea, cel mai mic din gama actuală Mac.
Deşi folosirea unui cip de smartphone poate părea un compromis, testele interne citate de Bloomberg au arătat că acesta poate depăşi performanţa cipului Mac M1 utilizat în laptopuri cu doar câţiva ani în urmă.
Lansarea este planificată pentru prima jumătate a anului viitor. În prezent, cel mai ieftin Mac al companiei este MacBook Air M4, la 999 de dolari.

















