Linia de cale ferată Arad-Ghioroc, modernizată recent cu fonduri europene nerambursabile, a fost „scena” unui test realizat de CFR, cu un tren-laborator produs de Alstom. Trenul a rulat cu viteza de 160 km/h, aceasta fiind viteza maximă pentru care a fost proiectată noua cale ferată. În garnitura de test s-au aflat şi cei de la Asociaţia Pro Infrastructură, asociaţie care urmăreşte marile proiecte de infrastructură din România. Specialiştii de la API au explicat, în câteva cuvinte, la ce s-a rezumat testul de pe calea ferată:
„O filmare din trenul-laborator al CFR produs de Alstom: începem în zona Ghioroc (Km 614) unde sunt încă lucrări (lotul Km 614-Bârzava). Pe zona în execuție se circulă cu 100 km/h folosind protecția tradiționala a CFR numită INDUSI, concepută în anii 1960, care oprește brusc trenul dacă mecanicul trece de un semnal roșu. Intrăm apoi pe sectorul Ghioroc-Curtici recepționat în 2018. Acest lot este dotat cu sistemul european de protecție ETCS (European Train Control System) care frânează treptat trenul dacă linia e ocupată la câțiva kilometri în față sau dacă urmează o limitare de viteză. Pe zona dotată cu ETCS mecanicul accelereaza la 160 km/h, maximul proiectat. După finalizarea șantierelor interminabile de modernizare, 160 va fi viteza maximă pe 90% din distanța Curtici-Brașov. Cu ETCS e suficient ca mecanicul să urmărească ecranul standard european din cabină, fără a fi nevoit să verifice semnalele luminoase de lângă linie, care diferă de la o țară la alta. Întreg coridorul Curtici-Constanța va avea ETCS, la fel și toate tronsoanele reconstruite: Arad-Timișoara-Caransebeș, Cluj-Oradea și, în perspectivă, Caransebeș-Craiova-București, Ploiești-Suceava, Pașcani-Iași și altele. Din păcate, deși este instalat de 6 ani, sistemul ETCS funcționează doar în varianta <demo>. Cerem operaționalizarea lui și circulația cu ETCS măcar a unei perechi de trenuri pe zi pentru creșterea siguranței feroviare, asigurarea menținerii instalației complexe în parametrii necesari funcționarii și întărirea competențelor CFR în domeniul semnalizării moderne și al comunicațiilor mobile”.