6 octombrie 2025
Intră în contact cu redacția pentru sesizări și reclamații
Ediția Tipărită Format PDF
Tim7 Timișoara. Știri de ultimă oră regionale, din țară și externe.
No Result
Vezi toate rezultatele
  • Actualitate
  • Editorial
  • Opinii
  • Economie-Afaceri-Asigurări
  • Investigații
  • Sănătate și Învățământ
  • Cultură-Arte-Spectacole
  • Agro și Mediu
  • Radar
  • Pagina Cititorilor
  • Articole Casă și Grădina
  • Sport și Auto
  • Magazin
  • Anunțuri
  • Podcast
  • Zicea Eminescu…
  • Turism
  • CaricaTim
  • Epigrame
  • Religie
  • Actualitate
  • Editorial
  • Opinii
  • Economie-Afaceri-Asigurări
  • Investigații
  • Sănătate și Învățământ
  • Cultură-Arte-Spectacole
  • Agro și Mediu
  • Radar
  • Pagina Cititorilor
  • Articole Casă și Grădina
  • Sport și Auto
  • Magazin
  • Anunțuri
  • Podcast
  • Zicea Eminescu…
  • Turism
  • CaricaTim
  • Epigrame
  • Religie
Tim7 Timișoara. Știri de ultimă oră regionale, din țară și externe.
No Result
Vezi toate rezultatele

Cu Mocănița prin România. Câte trenuri cu ecartament îngust mai sunt funcționale

Adrian Gros de Adrian Gros
18 martie 2024
în Actualitate
A A
0
Cu Mocănița prin România. Câte trenuri cu ecartament îngust mai sunt funcționale

Mocănița, trenul cu ecartament îngust care circulă prin munți, este considerată una dintre cele mai atractive experiențe turistice din România. Sunt cel puțin șapte astfel de trenuri în țară, cel mai cunoscut fiind cel din Maramureș. Mai există în Mureș, Alba, Bistrița, Covasna și Hunedoara.

Fie că e vară sau iarnă, o plimbare cu moncănița te scoate din cotidian și te transpune într-o altă lume, unde te aștepți să întâlnești zânele din povești sau personaje din poveștile citite în copilărie. Dacă ai ajuns în Maramureș, la Vișeu de Sus, nu poți rata o astfel de plimbare care promite să te relaxeze și-ți va restabili conexiunea cu natura.Trenul cu ecartament îngust din Maramureș are și o istorie interesantă. Calea ferată a avut la început o funcție utilitară (ca și multe altele, de altfel), era folosită la transportul lemnelor din pădure. A fost o soluție tehnică mai facilă pentru transportul materialului lemnos decât cel pe apă, și astăzi, chiar dacă mai este utilizată pentru această funcție, exploatarea turistică este tot mai importantă.

Lucrările la linia ferată au început în anul 1932 și s-au realizat după modelul austro-ungar, cu ecartament îngust, de 760 mm, iar de atunci CFF (Căile Ferate Forestiere) Vişeu de Sus funcţionează aproape fără întrerupere.Deși atunci căile ferate forestiere s-au răspândit în toată Europa, după 1945, acestea au fost înlocuite cu drumuri forestiere. În România, însă, s-au mai păstrat câteva, cu aceleași locomotive cu abur, alimentate cu lemne și cărbuni. Ruta pornește de la Vișeu de Sus și merge pe Valea Vaserului, iar după primii opt kilometri se adâncește în pădure unde nu mai există semnal la telefonia mobilă, printre stâncile abrupte ale defileului. Zona face parte din Parcul Natural „Munții Maramureșului”.

Traseul mocăniței pleacă din Vișeu de Sus și ajunge la stația CFF numită Făina, cu mai multe stații pe traseu, unde se poate face popas și chiar se pot cumpăra suveniruri. Cursa durează cam șase ore, începe dimineața, la ora 9.00, iar întoarcerea este după-amiaza, oferind turiștilor o zi memorabilă.O firmă privată exploatează din anii 2000 Mocănița, dezvoltând componenta turistică. Firma a repus în funcţiune locomotive care fuseseră retrase, s-au achiziționat noi vagoane de persoane şi s-au restaurant depoul şi clădirea istorică a gării.Prețul unui bilet este de 89 de lei, cu reduceri pentru pensionari și studenți la 79 de lei și la 60 de lei pentru elevi. Biletele se pot cumpăra online. 

Calea ferată Suceava – Moldovița a fost construită de un proprietar de gater din Munchen, Louis Ortieb, și dată în folosință în anul 1888 pentru transportul masei lemnoase de la pădure, la gater. Linia a fost preluată de la fondul fondul bisericesc în 1909, când a fost schimbat ecartamentul liniei de la 800 mm, la ecartament standardizat de 760 mm.Traseul inițial avea 23,9 km, însă în decursul anilor s-au mai construit, astfel că în 1987 s-a ajuns la o lungime de 73 de kilometri. Linia actuală a trenului cu aburi are o lungime de 12 km.

Traseul pleacă din Poiana Novăț – Novicior, urcă pe Vârful Greben, apoi pe culmea Obcioarei, după care coboară la borcut și urcă la fostele băi de la Novicior. Se înatoarce apoi la staţia CFF Novicior, toată cursa durâd cam o zi.Prețul unui bilet pentru adulți este de 57 de lei, cu reducere pentru elevi și studenți la 34 de lei.

Singura mocăniță din județul Hunedoara circulă pe ruta de 7 km între Criscior și Brad.Trenul circulă până în septembrie, iar traseul durează o oră. Prețul unui bilet este de 25 de lei dus-întors și 15 lei pentru copii.Trenul, care are o capacitate de 130 de locuri, funcționează pe acest traseu de două ori pe săptămână, sâmbătă și duminică.

Etichete: Hunedoara
ShareTweet
Adrian Gros

Adrian Gros

Articole Similare

Parcări sub tiranie
Actualitate

Parcări sub tiranie

6 octombrie 2025
Vremea în Banat
Actualitate

Vremea în Banat

6 octombrie 2025
Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum
Actualitate

Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

6 octombrie 2025
Următorul Articol
Cad copacii pe capete, în Arad. Spitalul a tăiat mai mulţi arbori din curtea Municipalului

Cad copacii pe capete, în Arad. Spitalul a tăiat mai mulţi arbori din curtea Municipalului

Urmărit penal săltat la Caransebeș, înainte să se mute

Urmărit penal săltat la Caransebeș, înainte să se mute

Traficul din Timișoara urmează să fie blocat pentru mai bine de o oră

Traficul din Timișoara urmează să fie blocat pentru mai bine de o oră

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii

  • Actualitate
  • Advertorial
  • Agro și Mediu
  • Anunțuri
  • Anunțuri Auto/ Moto
  • Anunțuri Casă și grădină
  • Articole Casă și Grădina
  • CaricaTim
  • Cultură-Arte-Spectacole
  • Diverse
  • Economie-Afaceri-Asigurări
  • Editorial
  • Epigrame
  • Fără Categorie
  • Imobiliare
  • Investigații
  • Magazine
  • Opinii
  • Pagina Cititorilor
  • Podcast
  • Radar
  • Sănătate și Învățământ
  • Sport și Auto
  • Turism
  • Zicea Eminescu…

Etichete:

ani Aquatim Arad banat baschet Caras-Severin Caraș-Severin cultura cultură desfășura Deva Dominic Fritz economie ediție eveniment Formula 1 fotbal Fritz Hunedoara Jocurile Olimpice 2024 Lugoj Marcel Ciolacu noiembrie octombrie PNL protest PSD Raliu Reșița România României sanatate Silviu Cerna spectacole sport teatru Timisoara Timiș Timișoara Turism Universitatea de Vest USR USVT știință „Victoria”
Parcări sub tiranie
Actualitate

Parcări sub tiranie

de Sofia Crinuș
6 octombrie 2025
0

Când orașul devine un teren privat fără scăpare Timișoara — oraș în continuă expansiune, înflorit cultural și economic, dar care...

Vremea în Banat

Vremea în Banat

6 octombrie 2025
Deponeul de la Ghizela sistat

Deponeul de la Ghizela sistat

6 octombrie 2025
Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

6 octombrie 2025
Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

6 octombrie 2025
Festivalul Național de Folclor ”Tradiții la Români” 2025, la Timișoara

Festivalul Național de Folclor ”Tradiții la Români” 2025, la Timișoara

6 octombrie 2025

Evidențiate

Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

Festivalul Național de Folclor ”Tradiții la Români” 2025, la Timișoara

Braconieri cercetați penal

Patru mașini implicate într-un accident la Timișoara

Frig, din nou

Trending

Parcări sub tiranie
Actualitate

Parcări sub tiranie

de Sofia Crinuș
6 octombrie 2025
0

Când orașul devine un teren privat fără scăpare Timișoara — oraș în continuă expansiune, înflorit cultural și...

Vremea în Banat

Vremea în Banat

6 octombrie 2025
Deponeul de la Ghizela sistat

Deponeul de la Ghizela sistat

6 octombrie 2025
Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

6 octombrie 2025
Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

6 octombrie 2025

Link-Uri Utile


DESPRE NOI
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE
POLITICA COOKIE
TERMENI ȘI CONDIȚII

Sigla PlatiOnline.ro Twitter Facebook YouTube

Redacția


Redactor-șef: Cornel SECU;
Sofia CRINUȘ
Gheorghe CIULPAN
Adrian GROS,
Bianca DAVID,
Liviu LEONTE,
Cosmin LIUBA,
Izabela Elena RADOSEVICI,
Sergiu SĂRĂCIN,
Voicu VINEREAN,

Colaborator Special:
Silviu CERNA
Cornel UNGUREANU

Caricaturist: Radu CLEȚIU;

Solutionarea alternativa a litigiilor
Solutionarea Online a Litigiilor

© 2023 Tim7.ro Sigla Visa Mastercard

Bine ați revenit!

Conectați-vă la contul dumneavoastră de mai jos.

Parola uitata?

Retrieve your password

Vă rugăm să introduceți numele de utilizator sau adresa de e-mail pentru a vă reseta parola.

Logați-vă

Add New Playlist

No Result
Vezi toate rezultatele
  • Actualitate
  • Investigații
  • Opinii
  • Cultură-Arte-Spectacole
  • Sănătate și Învățământ
  • Economie-Afaceri-Asigurări
  • Radar
  • Magazin
  • Sport și Auto
  • Agro și Mediu
  • Articole Casă și Grădina
  • Pagina Cititorilor
  • Anunțuri
  • Contact
  • Ziar tipărit format Pdf

© 2023 Tim7.ro Sigla Visa Mastercard