6 octombrie 2025
Intră în contact cu redacția pentru sesizări și reclamații
Ediția Tipărită Format PDF
Tim7 Timișoara. Știri de ultimă oră regionale, din țară și externe.
No Result
Vezi toate rezultatele
  • Actualitate
  • Editorial
  • Opinii
  • Economie-Afaceri-Asigurări
  • Investigații
  • Sănătate și Învățământ
  • Cultură-Arte-Spectacole
  • Agro și Mediu
  • Radar
  • Pagina Cititorilor
  • Articole Casă și Grădina
  • Sport și Auto
  • Magazin
  • Anunțuri
  • Podcast
  • Zicea Eminescu…
  • Turism
  • CaricaTim
  • Epigrame
  • Religie
  • Actualitate
  • Editorial
  • Opinii
  • Economie-Afaceri-Asigurări
  • Investigații
  • Sănătate și Învățământ
  • Cultură-Arte-Spectacole
  • Agro și Mediu
  • Radar
  • Pagina Cititorilor
  • Articole Casă și Grădina
  • Sport și Auto
  • Magazin
  • Anunțuri
  • Podcast
  • Zicea Eminescu…
  • Turism
  • CaricaTim
  • Epigrame
  • Religie
Tim7 Timișoara. Știri de ultimă oră regionale, din țară și externe.
No Result
Vezi toate rezultatele

Modelul ARO, folosit de francezi la raliul Paris-Dakar din 1984. Motorul a echipat monoposturile F1

Adrian Gros de Adrian Gros
27 ianuarie 2024
în Sport și Auto
A A
0
Modelul ARO, folosit de francezi la raliul Paris-Dakar din 1984. Motorul a echipat monoposturile F1

Mașinile de teren ARO au fost cândva considerate perla industriei auto românești. Primul model a fost produs la începutul anilor 1970, după care, în 2006 producția a fost sistată. Însă, moștenirea constructorului auto român dăinuie și astăzi.

Un model ARO 240 modificat de francezi a participat la faimoasă cursă de raliuri Paris-Dakar. În mare parte mașinile de teren mergeau la export sau alimentau parcul auto al instituțiilor statului comunist, de la armată și întreprinderi până la C.A.P-uri. Prea puține modele au ajuns în proprietatea oamenilor de rând. ARO a fost o mașină destinată ștabilor din partidul stat.După șase ani de cercetare, primul model ARO 240 ieșea pe poarta uzinei Câmpulung Muscel. A fost prezentat pentru prima dată la expoziția EREN 1969 din București (Expoziția Realizărilor Economiei Naționale). Ulterior, a ARO a devenit un simbol al vechiului regim, potrivit ,,Asociației Redescoperă Istoria”.

Prin intermediul companiei ARO France, mașina de teren a fost inclusă pentru prima dată în campionatele de raliuri în 1982, cu echipajul format din Gerrard Sarrazin și Cristian Avril. Francezii au înlocuit propulsorul standard cu un motor V8 „Barracuda Kozvorth” cu o capacitate cilindrică de 5,6 litiri care dezvolta până la 300 de CP.Motorul V8 echipa și bolizii din Formula1. Pentru transmisie, francezii au ales o cutie automată, iar punțile le-au înlocuit cu cele luate de pe modele britanice Land Rover.Rezervorul era unul uriaș, de 300 de litri. După modificările operate de francezi, ARO atingea chiar și 250 de km/h. Sarrazin s-a prezentat la Raliul Islandei și la Raliul Faraonilor, un concurs desfășurat prin Deșertul Sahara, cu un model ARO 242.

În 1983, Sarrazin s-a clasat pe prima treaptă a podiumului la Raliul Tunisiei. Vânzările au explodat după ce ARO s-a prezentat în competițiile internaționale. Între anii 1984-1985 constructorul român a exportat doar în Franța peste 4.500 de unități.

Tot între anii 1984-1985, ARO France a participat cu două echipaje la concursul Paris-Dakar, dar, din păcate de fiecare dată echipajele au abandonat competiția din cauza problemelor tehnice. Sarrazin a participat în 1983 la „Raliul Faraonilor” cu model 24 echipat cu un propulsor Reanult de 2,5 l și 83 de cai putere capabil să dezvolte o viteză maximă de 120 de km/h.

Etichete: AroDakarRaliu
ShareTweet
Adrian Gros

Adrian Gros

Articole Similare

Victorie importantă la handbal a lui Poli
Actualitate

Victorie importantă la handbal a lui Poli

29 septembrie 2025
UVT Liberty Marathon
Actualitate

UVT Liberty Marathon

26 septembrie 2025
Aproape de o tragedie la competiția de Drag Racing din Arad
Sport și Auto

Aproape de o tragedie la competiția de Drag Racing din Arad

24 septembrie 2025
Următorul Articol
Probleme serioase la Vivalia

Probleme serioase la Vivalia

Fritz – Bardeau, un tandem discret

Fritz – Bardeau, un tandem discret

Fritz, fă trotuarul!

Fritz, fă trotuarul!

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii

  • Actualitate
  • Advertorial
  • Agro și Mediu
  • Anunțuri
  • Anunțuri Auto/ Moto
  • Anunțuri Casă și grădină
  • Articole Casă și Grădina
  • CaricaTim
  • Cultură-Arte-Spectacole
  • Diverse
  • Economie-Afaceri-Asigurări
  • Editorial
  • Epigrame
  • Fără Categorie
  • Imobiliare
  • Investigații
  • Magazine
  • Opinii
  • Pagina Cititorilor
  • Podcast
  • Radar
  • Sănătate și Învățământ
  • Sport și Auto
  • Turism
  • Zicea Eminescu…

Etichete:

ani Aquatim Arad banat baschet Caras-Severin Caraș-Severin cultura cultură desfășura Deva Dominic Fritz economie ediție eveniment Formula 1 fotbal Fritz Hunedoara Jocurile Olimpice 2024 Lugoj Marcel Ciolacu noiembrie octombrie PNL protest PSD Raliu Reșița România României sanatate Silviu Cerna spectacole sport teatru Timisoara Timiș Timișoara Turism Universitatea de Vest USR USVT știință „Victoria”
Parcări sub tiranie
Actualitate

Parcări sub tiranie

de Sofia Crinuș
6 octombrie 2025
0

Când orașul devine un teren privat fără scăpare Timișoara — oraș în continuă expansiune, înflorit cultural și economic, dar care...

Vremea în Banat

Vremea în Banat

6 octombrie 2025
Deponeul de la Ghizela sistat

Deponeul de la Ghizela sistat

6 octombrie 2025
Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

6 octombrie 2025
Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

6 octombrie 2025
Festivalul Național de Folclor ”Tradiții la Români” 2025, la Timișoara

Festivalul Național de Folclor ”Tradiții la Români” 2025, la Timișoara

6 octombrie 2025

Evidențiate

Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

Festivalul Național de Folclor ”Tradiții la Români” 2025, la Timișoara

Braconieri cercetați penal

Patru mașini implicate într-un accident la Timișoara

Frig, din nou

Trending

Parcări sub tiranie
Actualitate

Parcări sub tiranie

de Sofia Crinuș
6 octombrie 2025
0

Când orașul devine un teren privat fără scăpare Timișoara — oraș în continuă expansiune, înflorit cultural și...

Vremea în Banat

Vremea în Banat

6 octombrie 2025
Deponeul de la Ghizela sistat

Deponeul de la Ghizela sistat

6 octombrie 2025
Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

Județele Caraș-Severin, Timiș și Hunedoara vor fi conectate printr-un nou drum

6 octombrie 2025
Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

Restricții de circulație pentru lucrări la rețelele de apă și canalizare

6 octombrie 2025

Link-Uri Utile


DESPRE NOI
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE
POLITICA COOKIE
TERMENI ȘI CONDIȚII

Sigla PlatiOnline.ro Twitter Facebook YouTube

Redacția


Redactor-șef: Cornel SECU;
Sofia CRINUȘ
Gheorghe CIULPAN
Adrian GROS,
Bianca DAVID,
Liviu LEONTE,
Cosmin LIUBA,
Izabela Elena RADOSEVICI,
Sergiu SĂRĂCIN,
Voicu VINEREAN,

Colaborator Special:
Silviu CERNA
Cornel UNGUREANU

Caricaturist: Radu CLEȚIU;

Solutionarea alternativa a litigiilor
Solutionarea Online a Litigiilor

© 2023 Tim7.ro Sigla Visa Mastercard

Bine ați revenit!

Conectați-vă la contul dumneavoastră de mai jos.

Parola uitata?

Retrieve your password

Vă rugăm să introduceți numele de utilizator sau adresa de e-mail pentru a vă reseta parola.

Logați-vă

Add New Playlist

No Result
Vezi toate rezultatele
  • Actualitate
  • Investigații
  • Opinii
  • Cultură-Arte-Spectacole
  • Sănătate și Învățământ
  • Economie-Afaceri-Asigurări
  • Radar
  • Magazin
  • Sport și Auto
  • Agro și Mediu
  • Articole Casă și Grădina
  • Pagina Cititorilor
  • Anunțuri
  • Contact
  • Ziar tipărit format Pdf

© 2023 Tim7.ro Sigla Visa Mastercard