Este vorba despre traseul Caransebeș-Lugoj-Timișoara-Arad, pentru care se dorește modernizarea infrastructurii. Așadar, sunt 162 de km de cale ferată care necesită reabilitare, fondurile fiind obținute cu ajutorul PNRR și trebuie cheltuite până la finalul anului viitor.
Deoarece lucrările se desfășoară pe o distanță mare, proiectul a fost divizat în patru loturi : Caransebeș-Lugoj, Lugoj-Timișoara Est, Timișoara Est-Ronat Triaj și Ronat Triaj-Arad. La primul lot lucrările încă nu au început, fiind nevoie de ultime avizări, după care se va începe cu reabilitarea căii ferate de la Caransebeș Triaj. Finalizarea lucrărilor este estimată ca fiind peste 2 ani , acest lot cuprinzând 39,56 de km.
Pe traseul Lugoj-Timișoara Est au fost făcute progrese, astfel, au fost executate lucrări în ceea ce privește centralizarea și semnalizarea căilor ferate, la terasamente și peroane în mai multe stații , printre care în cea de la Lugoj, Belinț și Remetea Mare. Pe ruta dată, la momentul actual, proiectul este finalizat în proporție de 24%, fiind aproximată finalizarea lui în 2026.
La lotul Timișoara Est-Ronat Triaj au fost efectuate mai multe modificări : demontarea liniilor și a fundațiilor de la construcțiile din vecinătatea stației Timișoara Est, demontarea la Timișoara Nord a cablurilor, a stâlpilor și relocarea lor dar și efectuarea lucrărilor la instalațiile SCB și executarea sudurilor aluminotermice la Ronaț Triaj. Există un progres de 14% , urmând ca acest lot să fie gata anul viitor.
În ceea ce privește ultima rută, se lucrează la terasamentele CF, pasaje, poduri și se consolidează drumul noului traseu feroviar. Lucrările au un procent de finalitate de 7% , având termenul până în 2026.
Prin intermediul acestui proiect se urmărește reabilitarea căilor ferate , astfel încât trenurile de mare viteză să poată circula și în țara noastră, iar călătorii să ajungă în timp util la destinația dorită.