De mai bine de 12 ani industria auto a adoptat conceptul de „donwsizeing’’ (producerea de automobile cu motoare cât mai mici și de regulă supraalimentate), măsură luată pentru încadrarea în normele de poluare europene.
Toyota Camry face abatere de la această normă. Este echipată cu un motor pe benzină de 2.5 litri aspirat natural (fără turbo), cu 4 cilindri în linie și cu un motor electric. Împreună dezovoltă o putere de 218 cai putere și un cuplu de 423 Nm.
Vresiunea pe care am testat-o a fost cu echiparea de mijloc „Dynamic’’, ce are ca dotări: Ecran multimedia de 9 inci, afișaj multi-info cu diagonală de 7 inci, încărcător wireless pentru telefonul mobil, sistem de aer condiționat automat cu două zone, jante din aliaj de 18″, gri-închis cu aspect forjat (15 spițe), roată de rezervă de uz temporar, sistem Smart Entry & Start,faruri LED cu proiector și interior de piele. Menționez faptul că și varianta de bază „Business’’ vine echipată cu interior de piele.
După ce am plecat cu ea în probă, primul lucru pe care l-am sesizat a fost spațiul mare din interior pe care îl oferă Camry. Confortul este „la el acasă’’, iar mașina se încadrează la premium din acest punct de vedere.
Motorul electric este cel cu care faci cunoștiință la prima plecare. Acesta este funcțional până la aproximativ 70 km/h, după care intră în funcțiune motorul termic. Răspunsul la pedală este aproape instant fiind vorba de un motor aspirat, iar aduci când ai nevoie de demaraj pentru a face o depășire, Camry nu dezamăgește deloc. Mașina te lasă să selectezi motorul pe vrei să îl folosești, sau în modul automat, aceasta le schimbă în funcție de acționarea pedalei de accelerație.
Cutia de viteze este una de tip E-CVT, cu o singură treaptă de viteză de mers înainte și una pentru mașalier. Atunci când calci accelerația la podea, motorul de 2.5 sună frumos și face viteză liniar. Nu este brutală fiind fără turbină, dar are cuplul necesar pentru o demarare bună. Consumul mixt este de 5,5 litri/100 km.
Un avantaj al Toyotei Camry, fiind un model hybrid, este acela că se plătește doar 10% din impozit. În municipiul Timișoara, impozitul mașinilor hibride este de 0%. Astfel, te poți bucura de o cilindree mare, fără costuri mari.
Prețul lui Camry pleacă de la 39.415 euro până la 45.224 de euro.