E vorba despre tronsonul de 41,6 km al Lotului 4, dintre Drobeta Turnu Severin și Băile Herculane și cel de 32,6 km al Lotului 5, dintre Băile Herculane și Poarta. Valoarea fiecăruia dintre cele două contracte este cuprinsă între 2,4 și 2,9 mld. lei, valori substanțial îmbunătățite față de licitația lansată în mai 2023, când prețul pleca doar de la 1,6 mld. lei. Licitațiile au fost anulate în septembrie, boicotate de constructorii nemulțumiți de subevaluarea costurilor materiale și de execuție. Logic, de vreme ce studiile de fezabilitate au fost făcute înaintea scumpirilor de materiale cauzate de pandemie şi de războiul din Ucraina, iar licitația a fost lansată la jumătatea lui 2023.
Dintre toate cerințele generale, ulterior reabilitării, linia va trebui să permită o lungime maximă a trenurilor de 740 m în toate stațiile (care vor avea peroane înalte, lungi de 400 m) și să suporte o sarcină de minim 22,5 tone/osie. În particular, pe tronsonul aferent Lotului 4, unde vor fi modernizate 7 tuneluri, viteza maximă de circulație va trebui să ajungă la 100 km/h, iar pe Lotul 5 (unde e prevăzută și modernizarea tunelului Rachitoberg), la 120 km/h.
CFR mai precizează că termenul de depunere a ofertelor este 29 iulie și că „procedura de atribuire se desfășoară sub incidența unei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii“. În condițiile în care deja au fost lansate licitațiile pentru Loturile 3 Igiroasa – Drobeta Turnu Severin și 6 PO Nou Poarta – Caransebeș, mai rămâne doar ca, în perioada următoare, să fie lansate licitațiile pentru loturile 1 Craiova – Filiași și 2 Filiași – Igiroasa, ultimele.